Prestigelös

april 9, 2008

När jag var på intervjun till min nuvarande tjänst frågade min chef om jag var prestigelös.

Jag visste inte vad jag skulle svara. Visst ville jag ta över världen och bli erkänd på kuppen, men det var nog inte det svaret hon ville höra.

Jag undvek helt enkelt frågan.

Häromdagen hade jag ett samtal med min chef om uppbackning. Jag har arbetat över ett år och haft ett finger med i allt vi tagit för oss. Nu ska vi anställa en ny person som ska backa upp mig (delvis) och även ta på sig andra arbetsuppgifter.

För första gången i mitt liv klev jag bakåt. Med vilja.

Är det något jag borde tänka på i min ringa ålder så är det att jag har hela livet på mig att hoppa upp på de höga hästarna. Jag kommer att ha en fantastisk karriär, jag kommer att få styra världen (om jag vill det) och jag kommer att kunna arbeta 24-timmar om dygnet.

Bara inte just nu.

Så jag lämnade ifrån mig några av de uppgifter som andra sätter prestige i. Sådant som jag älskar att vara ansvarig för. Och bestämde mig för att ta mig an det jag vet att jag är bäst på och i stället få lite mindre huvudbry.

Är det här att vara vuxen?

Jag hoppas bara att det här kommer att göra att jag kan sova lite bättre om nätterna.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

