Husmorsknep

juni 10, 2008

Fint. Jävligt fint.

Såhär en vecka innan midsommar passar jag på med att genomföra en av mina dummaste idéer ever.

Häromveckan glömde jag kvar min pincett i Husbandets brors bil och har nu börjat att få ögonbryn á la gubbe 85. Men inte ska väl sådant strunt hindra mig. Nehepp, i stället får man ta vad man har, som Kajsa Warg/Varg aldrig sa.

Jag tog Husbandets rakmaskin. Tänkte att om jag nu inte kan rycka bort skiten så kanske jag kan raka bort det.

Till saken hör det att ögat är ett känslig område.

Till saken hör det att rakapparaten är ganska stor, och bred.

Till saken hör det att mina ögonfransar sitter ganska nära ögonbrynen.

Till saken hör det att rakapparaten är bredare än avståndet mellan ögonfransarna och ögonbrynen.

You get the point.

Numera har jag bara en uppsättning ögonfransar.

Fint. Jävligt fint.