Solen skiner!

juni 20, 2008

För ett år sedan i dag spenderade jag, syrran och hennes (dåvarande) pojkvän kvällen med att sitta i bilen i Tylösand. Vi hade tillbringat dagen med att titta på thailändska ”artister”. Nåväl, de mimade till någon västerländsk musik samtidigt som de tryckte upp brösten mot kameran och om det inte är artisteri så vet jag inte vad som är det.

För tio år sedan var jag ute i de sörmländska skogarna och firade midsommar. Jag plockade blommor kring midnatt och la under huvudkudden. Först klev jag förvisso i en komocka och fastnade med byxorna i taggtråden. Jag har fortfarande små ärr på rumpan efter det minnet.

I år firar jag midsommar på västkusten bland kända och okända. Jag förväntas bli full (vilket jag redan blev igår) och fortsätta vara det till söndag.

Glad midsommar gott folk.